Saturday 26 November 2011

Hikayat Raksasa ciptaan Nya…

Di gelar Dinosaur.

Bentuk tulangnya macam2 rupa.
Di cari-cari tulangnya, tanah di gali, di korek.
Aku percaya raksasa itu wujud..

Tapi…

Aku tak nak percaya bentuk sains makhluk di beri nama D itu.
Kerana…
Tiada siapa yang pada zaman D boleh ceritakan rupa D.
Sains adalah berlandaskan otak manusia.
Mereka mencipta pelbagai..berbagai-bagai.

Jadi..(pendapat aku)
Mereka telah mereka-reka cerita, membuat fakta-fakta sains..
Melukis bentuk rupa untuk melengkapkan struktur tulang yang di jumpai..
Lihat saja lah fakta berat, rupa paras, warna, pemakanan dan lain-lain..
Yang di jumpa hanya tulang.
Dikaji menggunakan mesin canggih buatan manusia, input-input dalam mesin
adalah dari otak manusia.

Hairan.

Dan..
Manusia seperti kanak-kanak telah di beri pengetahuan tentang D.
Kanak-kanak percaya, teruja, suka…

p/s: Aku tak tahu kenapa aku masih tak percaya dengan rupa Dinosaur ni.

No comments:

Post a Comment